Podle čeho vybrat rezervační systém do svého podniku?
Než se pustíte do výběru rezervačního systému, položte si nejdřív tuto otázku: Co znamenají rezervace pro váš gastro byznys? Odpověď vás nasměruje na ten typ řešení, které bude lépe odpovídat vašim potřebám:
Každá nenaplněná rezervace pro vás znamená ušlý zisk?
Zaměřte se na sofistikovanější řešení, které vám umožní od hostů vybírat zálohu za rezervaci, nastavit si ‚‚vlastní pravidla’’ a lépe plánovat kapacity v podniku.
Rezervace vnímáte spíš jako doplňující službu zákazníkům?
Pokud vám rezervační systém šetří pár hovorů týdně a vnímáte ho spíš jako usnadnění pro hosty, pak sáhněte po jednodušších řešeních. Ty jsou často zdarma nebo součástí dalších systémů, které už v podniku využíváte.
Supertip:
Hledáte další vodítka, podle kterých vybrat rezervační systém do podniku? Nebo si zatím vůbec nejste jistí, jestli rezervace potřebujete? Odpověď najdete v tomto článku.
Rezervační systémy pro podniky, kde jsou rezervace extra službou pro hosty
- pěkný design, který si částečně navrhujete sami
- máte několik možností, jak rezervace na web umístit – jako pop-up okno, samostatnou stránku nebo společně s digitálním menu
- nemusíte mít svůj web
- rezervační systém získáte teprve ve verzi za 1 199 Kč měsíčně
Demo verzi vyzkoušíte tady.
- rezervace si hosté mohou udělat i v aplikaci Qerko, nejen na webu nebo přes sociální sítě
- Qerko pracuje na velké aktualizaci rezervací a v roce 2025 je rozšíří o nové funkce
- rezervační systém momentálně nepořídíte samostatně
Nejde vyzkoušet zdarma.
- hosté si nemohou rezervaci udělat sami online, musí ji odbavit personál poté, co vás host s rezervací osloví po e-mailu, telefonicky nebo osobně
- 100 rezervací měsíčně máte v základním tarifu Dotykačky
Nejde vyzkoušet zdarma.
- pokud nemáte svůj web, můžete si ho založit přes jejich systém
- základní řešení pro rezervace začíná na 179 Kč měsíčně
- rezervační systém má základní design, který si sami nemůžete upravit přesně podle svých potřeb
Demo si objednáte tady.
- 40 rezervací měsíčně máte zdarma
- hosté si můžou rezervovat místo i u konkrétního stolu
- systém hostům ukáže jen volné termíny
- aby si u vás hosté zarezervovali místo, musí přejít na samostatnou stránku – zvýší se tím možnost, že rezervaci nedokončí
- nemusíte mít vlastní web, stačí odkaz pro rezervace umístit na sociální sítě
- rezervační systém není primárně určený pro gastro
Verzi zdarma vyzkoušíte tady.
Rezervační systémy pro podniky, kde každá propadlá rezervace znamená ušlý zisk
- získáte propagaci na jejich webu
- hosté si můžou rezervovat místo na čekací listině, takže když někdo zruší rezervaci, automaticky obsadíte další stůl
- pokud často pořádáte eventy, můžete hostům nabídnout možnost rezervace místa přímo na akci
- systém automaticky tvoří databázi hostů včetně jejich preferencí
Verzi zdarma na 60 dní vyzkoušíte tady.
- hosté si můžou rezervovat stůl přímo z mapy stolů a rezervace nastavíte zvlášť pro každou část podniku
- zákazníkům můžete automaticky posílat SMS potvrzení a připomenutí rezervace
- systém hostům nabídne pouze volné dny a stoly
- standardně vás řešení vyjde na 390 Kč měsíčně, jednorázový poplatek za vlastní grafiku stojí 1500 Kč (SMS notifikace a další nadstandardní služby jsou dostupné až v dražších verzích)
Demoverzi vyzkoušíte tady.
- systém hostům automaticky rozesílá připomínky rezervací
- od zákazníků můžete za rezervaci vybírat zálohy a snížit tak počet propadlých návštěv
- získáte informace o svých hostech ještě před návštěvou, takže se připravíte na jejich speciální přání nebo potravinové intolerance
- Tableo spolupracuje s Michelin guide
- má vlastní umělou inteligenci, která na sebe převezme část komunikace s vašimi hosty, udělá rezervace, přesune je nebo je zruší, tato služba je ale zpoplatněná
Zdarma můžete vyzkoušet verzi s limitem 50 rezervací měsíčně.
- rychlé nastavení, slibují zprovoznění do 5 minut
- můžete si sami sepsat podmínky rezervace přímo do formuláře
- za rezervace můžete od hostů vybírat i zálohu
- rozesílá SMS a email jako připomínku rezervace
- základní design, který nemůžete upravovat podle svých představ
Verzi zdarma vyzkoušíte tady.
- rezervační služba má vlastní stránku v angličtině, na které propaguje gastro podniky: hodí se, pokud jsou vaší hlavní klientelou zahraniční turisté
- jejich web funguje zároveň jako místo, kam uživatelé přidávají svá hodnocení, takže máte další možnost, kde je sbírat
- systém automaticky tvoří databázi hostů, kterým můžete posílat marketingová sdělení třeba přes e-mail
- hosté si můžou rezervovat místo na čekací listině, takže když někdo zruší rezervaci, automaticky obsadíte další stůl
- design rezervačního systému si určujete sami
- zatím není v češtině
Verzi zdarma na 30 dní vyzkoušíte tady.
- 24 hodin před návštěvou systém hostům automaticky rozešle připomínky rezervací a pomůže vám tak snížit počet no shows
hostům ukáže jen volné termíny - sám potvrdí hostům rezervaci, personál nemusí nic odklikávat
- v aplikaci rezervačního systému se vytváří profily zákazníků, takže znáte jejich alergie nebo oblíbený stůl
- základní design bez možnosti velkých úprav
- ovládání rezervací je v angličtině, samotné rezervace pro zákazníky si ale nastavíte i v češtině
Demo objednáte tady.
- hosté si můžou dopředu zarezervovat nejen místo, ale i jídlo, a klidně ho i rovnou zaplatit
- rezervace musíte potvrdit do 3 minut, jinak propadnou
- systém pro rezervace nainstalujete do jakéhokoli mobilu nebo tabletu
- zprovoznění slibují do 20 minut
- rezervační systém získáte spolu s objednávkovým systémem za 2 290 Kč měsíčně
Demo si vyzkoušíte bez registrace tady.
- abyste snížili počet no shows, můžete od hostů vybírat buď platbu předem nebo si od nich vzít údaje ke kartě, a když se nedostaví, strhnete jim poplatek
- systém automaticky odhalí dvojitou rezervaci od stejného hosta
- jeden stůl můžete rozdělit a nechat ho zarezervovat dvěma skupinami hostů
- přímo z rozhraní systému spustíte SMS marketingovou kampaň
- design si uzpůsobíte svým potřebám
- ovládání je v angličtině
Demoverzi si vyzkoušíte tady.
Článek jsme naposledy aktualizovali 16. 1. 2025, takže než se rozhodnete pro rezervační systém, doporučujeme zkontrolovat jeho funkce přímo na webu dodavatele.