Gastro marketing ‚‚za pár kaček’’: 5 nástrojů, které fungují

7. ledna 2025·8 minut čtení
Gastro marketing ‚‚za pár kaček’’: 5 nástrojů, které fungují
7alt
Marie Trubetská

Gastro marketing ‚‚za pár kaček’’: 5 nástrojů, které fungují

Víte, kolik investovat do marketingu své restaurace? Obecné doporučení říká, že by to mělo být 7-8 % z ročních tržeb. Když se vaše roční tržby pohybují kolem 5 milionů, vychází to na 400 000 korun. Abyste oslovili nové hosty, nemusíte utratit majlant. Vybrali jsme pro vás 5 nástrojů, které stojí jen zlomek a přesto fungují.

1) Profil na Googlu

Založit si profil na Googlu zabere jen pár desítek minut a navíc je to zdarma. Když si s ním dáte trochu péče, může vám do podniku vodit nejvíc hostů ze všech nástrojů. Propojte ho s rezervačním systémem, přidejte otevírací dobu, kontakty, fotky jídel a interiéru a nahradí vám klidně i web. Začněte tím, že svůj profil nastavíte tak, aby si vás všimli první hosté i hledáček Googlu. 

2) Recenze od zákazníků

Názory ostatních lidí táhnou a k návštěvě přesvědčí až 75 % z nich. Fungují jako potvrzení, že je ve vašem podniku o hosty dobře postaráno. Ze začátku se vyplatí sbírat je na jednom, nejlépe často navštěvovaném místě, jako je Google. Pomůžou vám k tomu bezkontaktní štítky s prosbou o recenzi na stolech nebo u pokladny, případně QR kód s odkazem na hodnocení na účtence. Zákaznické recenze můžete použít i na svém webu nebo sociálních sítích. 

Supertip:
Nezapomeňte, že odpovědi na negativní recenze jsou součástí marketingu, stejně jako pozitivní recenze. Ukážeme vám, jak je řešit s chladnou hlavou.

3) Zákaznická zkušenost

Zkušenost zákazníka s vaším podnikem začíná v momentě, kdy poprvé překročí práh provozovny a pokračuje až do chvíle, kdy od vás odejde. Jsou to maličkosti, jako způsob, jak ho v podniku uvítáte, přes servírování jídla až po rozhodnutí, jestli mu vyjdete vstříc s úpravou jídla. Pokud se chcete zákazníkům vepsat do paměti, měli byste vyčnívat a dát jim extra péči. Na zákaznické zkušenosti se vyplatí zapracovat, protože se projeví jak v ústních doporučeních, tak i online recenzích.

4) Optimalizace webu pro vyhledávače (SEO)

Pod zkratkou SEO se skrývá mravenčí práce se slovy, která vám v dlouhodobém horizontu přinese větší viditelnost webu na Googlu. Čím vyšší pozici ve výsledcích vyhledávání máte, tím větší proklikovost a tím pádem i vyšší šance návštěvy podniku. U první pozice na Googlu získáte třeba 27 prokliků ze 100 vyhledávání. Do SEO analýzy se můžete pustit sami – lekce zdarma získáte třeba na YouTube a na Včelišti. Podrobnější rady dostanete na Digisemestru nebo u Pavla Ungra. Pokud si chcete ušetřit práci a čas, najměte si SEO specialistu.

SUPERTIP:
Pomocí SEO si vylepšíte pozici ve vyhledávání i na Google Mapách. Jak zajistit, abyste se hostům objevovali mezi prvními možnostmi? Koukněte sem.

5) Instagram

72 % hostů využívá sociální sítě pro objevení nové restaurace. A protože je Instagram jednou z nejoblíbenějších sítí napříč všemi generacemi, máte velkou šanci zaujmout je právě tady. Abyste se hostům strefili do hledáčku a nemuseli přitom investovat velkou částku do placené reklamy, měly by být vaše příspěvky autentické, originální a pokud možno i kvalitní. Pro vyšší dosah příspěvků zapojte do tvorby i svůj tým. Pokud nevíte, co na Instagram sdílet, nechte si ze začátku poradit s tvorbou obsahu od někoho zkušeného.

sUPERTIP:
Inspirujte se instagramovými profily @lokalcz, @vila_63, @sodo_bistro, @automat_matuska, @bigsmokersprague, @kolektorcafe nebo @kuchyn_na_hrade.
Zpět na Gastro marketing