Na které sociální síti zaujmete své hosty? Záleží na věku

15. ledna 2025·8 minut čtení
Na které sociální síti zaujmete své hosty? Záleží na věku
7alt
Marie Trubetská

Na které sociální síti zaujmete své hosty? Záleží na věku

Češi tráví na sociálních sítích průměrně 2 hodiny 27 minut denně. Nejvíc na Facebooku, Instagramu, YouTube a Googlu, kam pravidelně zavítá skoro každý uživatel sítí. Různé věkové generace ale slyší na jiné věci a potřebují, abyste jim informace o svém podniku naservírovali trochu jiným způsobem. Kde a čím si získáte svou cílovou skupinu?

Generace Z

Lidé z generace Z se narodili do světa chytrých telefonů. Se sociálními sítěmi se sžili natolik, že je to první místo, kam půjdou hledat cokoliv, včetně vašeho gastro podniku.

Denně na sítích zaregistrují stovky příspěvků a vy máte jen mikrosekundy, abyste zaujali jejich pozornost. Preferují video obsah, zajímají se o vaše hodnoty a dobře slyší hlavně na udržitelnost a sociální témata. 

Co na ně platí?

  1. Humormeme, reakce na aktuální dění a schopnost udělat si sami ze sebe trochu legraci je to, co se jim líbí.
  2. Influencer marketing – generace Z nesleduje moc firemních profilů. Až 44 % z nich se ale v minulosti rozhodlo na základě doporučení od influencera. Zkuste k sobě do podniku nějakého pozvat.
Supertip:

Chcete sdílet příspěvky, které generace Z nepřehlédne? Nechte si s tvorbou obsahu poradit od agentury nebo freelancera.

Mileniálové

Nejvíc si v komunikaci na sítích cení autenticity, lidskosti a upřímnosti, prodejní příspěvky na ně neplatí. Musí si k vám vytvořit vztah a zaujmete je hlavně příběhem o svém podniku. Vyprávějte jim o tom, jak vás napadlo otevřít si kavárnu, podle čeho vybíráte dodavatele a představte členy svého personálu.

Co na ně platí?

  1. User generated content (UDG) – zapojte do tvorby obsahu sledující. Sdílejte fotky a videa, na kterých vás označili, odpovídejte na komentáře a podporujte je v tvorbě dalších příspěvků. Čím víc hostů o vás bude mluvit, tím důvěryhodněji budete na mileniály působit.
  2. Podcasty93 % mileniálů tráví poslechem podcastů v průměru 11 hodin týdně. To je víc než jakákoli jiná generace. Prozkoumejte Spotify a zkuste se spoluprací oslovit tvůrce, kteří se věnují gastronomii.
  3. Online recenze – rozhoduje se podle nich až 97 % mileniálů. Koukněte, jak hladce řešit ty negativní, abyste potenciální zákazníky neodradili od návštěvy.

Generace X

Lidé z generace X si potrpí na kvalitu a dobrý servis. Jsou vybíraví v tom, kam se půjdou najíst a často čtou i píšou online recenze. Oproti mladší generaci Z jsou ale velmi věrní. Když si získáte jejich důvěru, budou k vám chodit rádi a pravidelně.

Co na ně platí?

  1. Praktičnost – mají rádi užitečné informace a na sociálních sítích se chtějí vzdělávat. Zaujmete je infografikami, videorecepty nebo statistikami o nejprodávanějších položkách z vašeho menu.
  2. Newslettery – pro tuhle generaci newslettery rozhodně mrtvé nejsou. Ještě častěji než na sociálních sítích, je potkáte na e-mailu. 86 % z nich si e-mail otevře ještě ten den, kdy jim přijde, a rádi využívají slevové kódy. Otestujte to.

Boomers

Přestože je na sociálních sítích aktivních až 74 % této generace, nikdo jim nevěnuje moc velkou pozornost. Pokud jsou boomers vaší cílovou skupinou a oslovíte je na sociálních sítích, máte velkou šanci, že je zaujmete.

Co na ně platí?

  1. Cílená reklama na Facebooku – oproti mileniálům je až o 58 %  pravděpodobnější, že kliknou na váš placený příspěvek. Nezapomeňte ale grafiku přizpůsobit jejich potřebám: zvolte větší písmo, kontrast a snažte se být co nejsrozumitelnější.
  2. Telefon a e-mail – boomers se raději baví s lidmi než s umělou inteligencí a aplikacemi. Nezapomeňte jim na sociální sítě připnout kontakt, přes který si můžou zarezervovat místo u vás v podniku.

Které další nástroje vám poslouží k tomu, abyste oslovili své cílové zákazníky? Inspirujte se 7 marketingovými nástroji pro gastro.

Zpět na Gastro marketing
Podobné články
Gastro marketing ‚‚za pár kaček’’: 5 nástrojů, které fungují

Gastro marketing ‚‚za pár kaček’’: 5 nástrojů, které fungují