Generace Z
Lidé z generace Z se narodili do světa chytrých telefonů. Se sociálními sítěmi se sžili natolik, že je to první místo, kam půjdou hledat cokoliv, včetně vašeho gastro podniku.
Denně na sítích zaregistrují stovky příspěvků a vy máte jen mikrosekundy, abyste zaujali jejich pozornost. Preferují video obsah, zajímají se o vaše hodnoty a dobře slyší hlavně na udržitelnost a sociální témata.
Co na ně platí?
- Humor – meme, reakce na aktuální dění a schopnost udělat si sami ze sebe trochu legraci je to, co se jim líbí.
- Influencer marketing – generace Z nesleduje moc firemních profilů. Až 44 % z nich se ale v minulosti rozhodlo na základě doporučení od influencera. Zkuste k sobě do podniku nějakého pozvat.
Supertip:
Chcete sdílet příspěvky, které generace Z nepřehlédne? Nechte si s tvorbou obsahu poradit od agentury nebo freelancera.
Mileniálové
Nejvíc si v komunikaci na sítích cení autenticity, lidskosti a upřímnosti, prodejní příspěvky na ně neplatí. Musí si k vám vytvořit vztah a zaujmete je hlavně příběhem o svém podniku. Vyprávějte jim o tom, jak vás napadlo otevřít si kavárnu, podle čeho vybíráte dodavatele a představte členy svého personálu.
Co na ně platí?
- User generated content (UDG) – zapojte do tvorby obsahu sledující. Sdílejte fotky a videa, na kterých vás označili, odpovídejte na komentáře a podporujte je v tvorbě dalších příspěvků. Čím víc hostů o vás bude mluvit, tím důvěryhodněji budete na mileniály působit.
- Podcasty – 93 % mileniálů tráví poslechem podcastů v průměru 11 hodin týdně. To je víc než jakákoli jiná generace. Prozkoumejte Spotify a zkuste se spoluprací oslovit tvůrce, kteří se věnují gastronomii.
- Online recenze – rozhoduje se podle nich až 97 % mileniálů. Koukněte, jak hladce řešit ty negativní, abyste potenciální zákazníky neodradili od návštěvy.
Generace X
Lidé z generace X si potrpí na kvalitu a dobrý servis. Jsou vybíraví v tom, kam se půjdou najíst a často čtou i píšou online recenze. Oproti mladší generaci Z jsou ale velmi věrní. Když si získáte jejich důvěru, budou k vám chodit rádi a pravidelně.
Co na ně platí?
- Praktičnost – mají rádi užitečné informace a na sociálních sítích se chtějí vzdělávat. Zaujmete je infografikami, videorecepty nebo statistikami o nejprodávanějších položkách z vašeho menu.
- Newslettery – pro tuhle generaci newslettery rozhodně mrtvé nejsou. Ještě častěji než na sociálních sítích, je potkáte na e-mailu. 86 % z nich si e-mail otevře ještě ten den, kdy jim přijde, a rádi využívají slevové kódy. Otestujte to.
Boomers
Přestože je na sociálních sítích aktivních až 74 % této generace, nikdo jim nevěnuje moc velkou pozornost. Pokud jsou boomers vaší cílovou skupinou a oslovíte je na sociálních sítích, máte velkou šanci, že je zaujmete.
Co na ně platí?
- Cílená reklama na Facebooku – oproti mileniálům je až o 58 % pravděpodobnější, že kliknou na váš placený příspěvek. Nezapomeňte ale grafiku přizpůsobit jejich potřebám: zvolte větší písmo, kontrast a snažte se být co nejsrozumitelnější.
- Telefon a e-mail – boomers se raději baví s lidmi než s umělou inteligencí a aplikacemi. Nezapomeňte jim na sociální sítě připnout kontakt, přes který si můžou zarezervovat místo u vás v podniku.
Které další nástroje vám poslouží k tomu, abyste oslovili své cílové zákazníky? Inspirujte se 7 marketingovými nástroji pro gastro.