Založte si Firemní profil na Googlu
Vytvoření profilu na Googlu je většinou otázka jen pár desítek minut. Stačí, když se přihlásíte do osobního profilu a dokončíte registraci podniku přes tento odkaz.
Google vás provede všemi kroky, při kterých budete muset vyplnit třeba název vaší provozovny, adresu, polohu, otevírací dobu, nebo odkaz na menu, rezervaci a rozvoz.
Obecně platí, že firemní profil na Googlu je dobré vyplnit co nejlépe – čím víc informací Googlu poskytnete, tím častěji a lépe zobrazí vaši restauraci v mapách a výsledcích vyhledávání. Doporučujeme, abyste větší pozornost věnovali hlavně:
1) Otevírací době
Asi si dokážete představit to zklamání, když k vám zákazník natěšeně vyrazí na sobotní brunch v 9, aby se zastavil před zavřenými dveřmi a zjistil, že v sobotu otevíráte až v 11. Abyste tomu předešli, dejte si záležet, ať otevírací doba na Googlu odpovídá realitě.
2) Dobře umístěnému špendlíku na mapě
Někdy se stane, že i když adresu vašeho podniku na mapách nastavíte správně, špendlík se přesune jinam. Zákazníky tím můžete zmást podobně, jako špatnou otevírací dobou. Marně pak budou hledat vchodové dveře do vašeho podniku a nakonec to nejspíš vzdají a půjdou na večeři jinam. Doporučujeme proto nastavenou polohu vždycky zkontrolovat.
3) Fotkám jídla a interiérů
Pečlivě vyberte a zveřejněte ty nejlepší fotky, které máte v zásobě. Pokud si nedáte práci s výběrem fotek, budete odkázáni (často) na méně kvalitní snímky vašich hostů. Google doporučuje nahrát 3 fotky z každé části vašeho podniku: 3 fotky jídel a nápojů, 3 fotky interiérů a 3 fotky vašeho týmu. Nezapomeňte také přidat fotku aktuální nabídky.
Supertip:
4) Správnému kontaktu
Obzvlášť pokud nemáte online rezervační systém, můžete si být jistí, že vám čas od času někdo zavolá s prosbou o rezervaci míst. Když se vám nedovolá nebo se dovolá na špatné číslo, můžete přijít o zákazníka.
5) Propojení s webem, sociálními sítěmi a odkazem pro rezervaci
Pokud využíváte další kanály, jako je web a Instagram nebo máte odkaz, který slouží pro rezervaci a rozvážku jídla, neváhejte a propojte je s Firemním profilem na Googlu. Google profil pak poslouží jako rozcestník a taková virtuální vitrína vašeho podniku. Čím víc se toho o vás hosté na první dobrou dozvědí, tím spíš je přesvědčíte k návštěvě.
4 bonusové tipy pro větší viditelnost na Google Mapách
- Sjednoťte informace na Google Firemním profilu, webu a sociálních sítích – uvádějte všude stejný název, včetně malých a velkých písmen, otevírací dobu a kontakt. Pro Google jste pak důvěryhodnější.
- Nevynechávejte popis a zařaďte váš podnik do správné kategorie, noví hosté vás tak lépe dohledají.
- Jestli máte web, vložte na něj zmenšenou verzi Google Map se špendlíkem připnutým na váš podnik. Uděláte to jednoduše přes tlačítko Sdílet – Vložení Mapy.
Nezapomeňte svůj profil ověřit. Neověřeným profilům dává Google menší prostor na představení i méně pozornosti ve výsledcích vyhledávání.
Koho na Google Mapách zastihnete?
Na Googlu už dnes brouzdají všechny věkové generace. Nejvíc jsou to ale pořád mladší lidé ve věku 18-34 let a o něco častěji muži, než ženy. Pokud jsou právě mladí lidé zákazníky, které si přejete oslovit, profil na Googlu by měl určitě být součástí vašeho marketingu.
Chcete tip, jak na Googlu získat první recenze? Přečtěte si tento článek.