7 marketingových nástrojů pro gastro podniky a tipy, jak je použít

13. března 2025·9 minut čtení
7 marketingových nástrojů pro gastro podniky a tipy, jak je použít
7alt
Marie Trubetská

7 marketingových nástrojů pro gastro podniky a tipy, jak je použít

Marketing v gastronomii často vnímáme jako všespásný a pak bezhlavě utrácíme za všechny dostupné nástroje na trhu. A výsledek? Skoro nulový. Aby vám propagace dlouhodobě přiváděla hosty, je potřeba vybrat takové nástroje, které vám pomůžou oslovit ty správné zákazníky. Tedy ty, co mají největší šanci si váš podnik zamilovat. Které nástroje přinesou úspěch vám?

1) Menu

Přehledné a graficky pěkně zpracované menu slouží jako váš propagační základ. Před návštěvou restaurace si ho dohledá až 93 % lidí. Proto ho hostům ukazujte, kde můžete: na zahrádce, před vstupem do podniku i online. 

Pro koho se hodí?

Menu využijete v každém podniku. Zatím nemáte menu, nebo chcete to stávající vylepšit? Přečtěte si, jak na to.

Supertip č. 1

Zveřejněte své menu také na Firemním profilu na Googlu a sociálních sítích. Aby se váš podnik častěji zobrazoval ve výsledcích vyhledávání, pomozte si tím, že menu vypublikujete na webu jako text, ne jako obrázek. Lidé totiž často hledají restauraci podle jídla, třeba jako ‚‚smažený sýr v okolí’’ nebo ‚‚burger v okolí’’. To Google z menu v obrázku nepřečte, ale z textu už ano.

Supertip č. 2

Propagujte své denní menu i na partnerských webech a dostaňte se do hledáčku nových zákazníků. Zkuste třeba menicka.cz nebo dnesniobed.cz.

2) Reklamní tabule

Na reklamní tabule pište jen tolik informací, kolik je kolemj(e)doucí schopný zavnímat. Buďte co nejvíc struční a snažte se hosty zaujmout – speciální sezónní nabídkou nebo drinkem. Abyste měli jistotu, že vaše tabule funguje tak, jak byste si přáli, zkuste se zeptat kolemjdoucího nebo vašeho hosta, jestli ho oslovila.

Pro koho se hodí?

Nezbytná je pro všechny podniky u frekventovaných silnic a stezek pro kola i pěší. 

Důležité je zaujmout na první dobrou. Vypadat může třeba i takhle:

3) Směrovací cedule

Vyjednejte si s obcí ukazatele nebo směrovací reklamní ceduli, která hosty dovede k vašemu podniku. Nezapomeňte zmínit, kolik kilometrů, případně metrů do vašeho místa zbývá a co hosty v cílové stanici čeká. Nebojte se být kreativní.

Supertip

Nevíte, co na ceduli napsat nebo jak ji uchopit graficky? Nechte si poradit.

4) Google a Seznam Mapy

Google a Seznam patří v Česku k nejvyužívanějším vyhledávačům. A na obou se vyplatí být. Proč?

  1. Zaujmete nové zákazníky, kteří na Mapě hledají, kam v okolí zajít na jídlo.
  2. Před první návštěvou si nabídku, ceny a hlavně recenze o podniku vyhledá až 61 % lidí. Alespoň na začátku se proto vyplatí hodnocení aktivně sbírat. Přidejte odkaz s prosbou o recenzi třeba jako QR kód přímo na účtenku (to umí například pokladní systém Storyous) nebo jako bezkontaktní štítek, který umístíte na pult nebo k pokladně.

Pro koho se hodí?

Google profil je jeden z nejlevnějších a na údržbu nejjednodušších nástrojů, který alespoň jednou za čas přivede hosty do každého typu podniku. Pokud si ho založíte, neuděláte chybu.

Supertip č. 1

Nevíte, jak nastavit profil na Google Mapách? Přečtěte si tento návod.

Supertip č. 2

Získejte recenze a přání od vašich hostů ještě, než je začnete sbírat veřejně. Zjistěte, jak můžete vylepšit své služby s tímto nástrojem od Qerka.

5) Web

Web slouží jako virtuální vizitka vašeho podniku a má za cíl zákazníky co nejrychleji dovést k: otevírací době, dennímu menu, rezervaci a kontaktu. Ukážete na něm také fotky prostor i jídel a představíte svůj příběh.

To všechno dnes ale vyřešíte i na Google Mapách nebo na firemní stránce na Facebooku a Instagramu. Zvažte proto, jestli se vám investice do vlastního webu vyplatí.

Pro koho se hodí?

Hodí se hlavně pro podniky, které mají čas a chuť posílit svou značku a chtějí oslovit skupinu hostů, kteří rezervace a menu hledají hlavně na webu.

Supertip

Když už se pro web rozhodnete, využijte jeho potenciál na maximum. Aby se o vás dozvědělo co nejvíc zákazníků, dejte si záležet na SEO – optimalizaci pro vyhledávače. Pokud na svém webu strategicky rozmístíte klíčová slova, bude se váš podnik zobrazovat ve výsledcích vyhledávání mezi prvními. Na SEO optimalizaci ani web nemusíte být sami. Podívejte se, kdo vám s nimi pomůže.

6) Sociální sítě

V poslední době to vypadá, že kdo na sítích není, jako by neexistoval. Stejně jako u webu ale platí, že některé gastro podniky sítě nepotřebují vůbec.

Pokud naopak cílíte na mladší zákazníky z velkého města, pak už se bez sociálních sítí skoro neobejdete. Které sociální sítě využít k oslovení vaší cílové skupiny a jaký typ příspěvků nejvíc funguje?

Supertip č. 1

Abyste se dostali blíž k novým sledujícím a potenciálním zákazníkům, podpořte některé příspěvky placenou reklamou. Nejlépe bude propagace fungovat u časově omezených nabídek, jednodenních akcí, změně interiérů nebo jiných zásadnějších událostí ve vašem podniku.

Supertip č. 2

Sociální sítě vám poslouží i pro budování jména ještě před otevřením podniku. Vyplatila se třeba pražské Vile 63 nebo Slice Slice Baby.

7) Akce

Akce jsou způsob, jak v podniku udržet stálé hosty a pozvat je k sobě i v netradiční denní dobu. Zajímavá zpráva je, že z vedlejších činností, jako jsou právě akce, pochází až 21 % přijmů gastro podniků.

Nehodí se ale pro každého, proto buďte při výběru akce opatrní. Třeba koncerty v restauracích jsou spíš na škodu. Hosté u vás během něj moc neutratí a o pauze se k vám naopak nahrnou všichni najednou a bude těžké je obsloužit. Až budete akci vybírat, dejte si také pozor, ať není moc rušivá k těm zákazníkům, kteří se jí neúčastní.

Pro koho se hodí?

Nejlíp budou fungovat ve větších podnicích a místech, kde můžete oddělit návštěvníky akce a běžné hosty. K tomu poslouží zahrádka, salonek nebo společenská místnost.

Supertip

Pokud měla akce dobrý ohlas u hostů, zopakujte ji, klidně několikrát. Lidé mají rádi pravidelnost.

Doporučení na závěr

Při hledání marketingového mixu vám pomůže dobře promyšlený koncept a definice ‚‚ideálního zákazníka’’. Víte, jak ho najít?

Zpět na Gastro marketing
Podobné články
Gastro marketing ‚‚za pár kaček’’: 5 nástrojů, které fungují

Gastro marketing ‚‚za pár kaček’’: 5 nástrojů, které fungují

Na které sociální síti zaujmete své hosty? Záleží na věku

Na které sociální síti zaujmete své hosty? Záleží na věku