Když na Google Mapách teprve začínáte, máte možnost podpořit svůj podnik placenou propagací. V praxi to vypadá tak, že když si hosté vygooglí třeba ‚‚restaurace v okolí’’, zobrazí se jim ta vaše na seznamu jako první. Pokud od vás odejdou spokojení a dobře najedení, můžete doufat, že vám pozitivní recenze začnou přibývat. Až ji nebudete potřebovat, placenou propagaci zase vypnete.
Můžete vzít věci také do vlastních rukou a aktivně zákazníky motivovat k hodnocení. Jak?
- Propojte prosbu o hodnocení s rezervačním systémem. 1-2 dny po návštěvě podniku zákazníkům pošlete automatizovaný e-mail, ve kterém je poprosíte o recenzi.
- Přidejte odkaz s prosbou o recenzi třeba jako QR kód přímo na účtenku (to umí třeba pokladní systém Storyous) nebo jako bezkontaktní štítek, který umístíte na pult nebo k pokladně.
- Výzvu k psaní recenzí přidejte přímo na web – do vyskakovacího okna nebo na hlavní stránku. S nastavením webu vám poradí třeba tyto firmy.
Odkaz vytvoříte tak, že se přihlásíte do Firemního profilu a přejdete do sekce Přečíst recenze – Získat další recenze.
Doporučujeme to ale s výzvami k hodnocení nepřehánět. Žádejte o recenze pokud možno co nejpřirozeněji a netlačte příliš na pilu. Raději se soustřeďte na vylepšování zákaznického zážitku.
Google Mapy nejsou všespásné ani pro všechny
I když můžou Google Mapy fungovat jako relativně jednoduchá reklama bez větších investic, má to jeden zádrhel.
Vaše cílová skupina (zákazníci, které chcete zaujmout svou nabídkou) nemusí na Googlu vůbec být nebo na něm nejsou tolik aktivní. Obzvlášť pokud jste spíš ‚‚sousedský’’ podnik na malém městě nebo provozujete sezónní stánek na cyklostezce. V takovém případě vám mnohem líp poslouží jiné marketingové nástroje. Přečtěte si, jaké.