Co by v inzerátu nemělo chybět?
Hledáte srdcaře, kterého nadchnete svou vizí, nebo potřebujete člověka na konkrétní pozici v týmu, takže jsou pro vás přednější jeho zkušenosti? Než se pustíte do hledání, ujistěte se, že víte, co od nového zaměstnance čekáte.


Pak můžete začít psát inzerát a plnit ho těmito informacemi:
- Finanční odměna – kolik budete novému člověku platit a jak? Vyplatíte ho hodinově vždycky po směně, nebo mu jednou měsíčně pošlete na účet celou mzdu?
- Typ úvazku – hledáte brigádníka na občasný zástup na směnu, nebo někoho na plný úvazek?
- Dovednosti, zkušenosti – měl by nový člověk umět připravovat kávu nebo mít základy vaření? Potřebujete, aby měl vystudovanou školu případně kurz, nebo vám nevadí, když ho všechno naučíte sami?
- Motivace a váš příběh – proč by měl pracovat zrovna u vás? Jakou přidanou hodnotu mu můžete nabídnout? Máte fajn kolektiv, dokáže se u vás hodně naučit, nebo je to jen skvělá zkušenost, která mu otevře dveře v každém dalším podniku?
- Grafika – dobrý inzerát nejlépe podpoříte poutavou grafikou. Pokud ji neumíte vytvořit a nemáte po ruce profesionála, přidejte jednoduše fotky z prostředí podniku i s týmem.
Kde hledat a jak hledat
Když máte jasno v tom, koho hledáte, pak už zbývá jen rozhodit sítě. Kde můžete takové lidi poptat?


- Oslovte komunitu vašich zákazníků, třeba skrz své sociální sítě. Zafungovat může i stará dobrá výzva na dveřích nebo jinde v podniku.
- Poptejte se svých zaměstnanců. Většinou mají ve své ‚‚bublině’’ podobně šikovné lidi, kteří do týmu skvěle zapadnou.
- Zeptejte se konkurence v okolí – často máte kolem sebe někoho z oboru, kdo zrovna personál má, a objevil se u něj zájemce, kterého k vám může poslat. Vyplatí se proto s konkurencí udržovat dobré vztahy.
- Podívejte se na Gastrojobs.cz, Grason nebo pokud hledáte špičkového šéfkuchaře, napište do Kulinářského Umění.
- Jestli máte odvahu číst ‚‚hejty’’ od trollů, zkuste inzerát umístit do facebookových skupin. Největší výhodou je, že je v nich relativně hodně lidí, kteří vás můžou rychle nasměrovat na relevantní kandidáty. Vyzkoušejte to třeba tady, tady, tady nebo tady.
- Pokud od svých hostů vybíráte e-mailové adresy, pomůže i newsletter. Neoslovíte skrz něj nutně hned zájemce o práci, nikdy ale nevíte, kam až se vaše poptávka dostane.
Několik příkladů dobré praxe



Inspirovat se můžete i na webu Ambiente.
A na závěr: jak udělat dobrý dojem?
Nejen zaměstnanec se snaží udělat co nejlepší dobrý dojem, funguje to i opačně.
Dejte si proto záležet na tom, jak působíte už v inzerátu, při komunikaci se zájemci i během zkušebního dne v podniku.
Vyplatí se na začátku nového kolegu důkladně provést, seznámit ho se všemi a předat mu vizi podniku. Nezáleží na tom, na jaké pozici bude zaměstnanec pracovat, i pomocná síla na úklid má větší motivaci, když se seznámí se všemi kolegy a pocítí, že si vážíte její práce.
Tak hodně štěstí při hledání těch správných lidí do týmu.