Skoro polovinu všech kolových nápojů vypijí konzumenti jen tak pro vychutnání nebo jako součást mixovaných drinků. Zbytek kvůli osvěžení, zahnání žízně nebo dodání energie.
Mladší spotřebitelé ve věku 16–25 let vypijí nejvíc koly kvůli chuti, s věkem tento aspekt klesá a roste naopak objem vypitých kol pro jejich povzbuzující účinky.
Nejdůležitější pro kvalitu koly je podle jejích konzumentů správné vychlazení, těsně za ním se umístila čerstvost čepovaného kolového nápoje, kterou si respondenti spojovali výhradně s Kofolou. Natočení do půllitru spolu s přítomností pěny byly dva nejdůležitější aspekty pro nejmladší spotřebitele ve věku 16–25 let.
V restauracích jsou pro zákazníky nejdůležitější cena, čepování ze sudu a celková chuť. Těmto třem kritériím přikládali lidé v průzkumu stejnou váhu.
Kofola je dlouhodobě jak nejoblíbenějším, tak nejčastěji pitým kolovým nápojem na českém trhu.