Igor Rattaj: NA LYŽÍCH ODPOČÍVÁM I PRACUJI ZÁROVEŇ
Zpět na seznamPodnikat v kategorii HORECA vyžaduje po letech covidové a energetické krize hodně odvahy a pevné nervy.
Obojím disponuje i Igor Rattaj, předseda představenstva Tatry Mountain Resorts. Jeho společnost provozuje
ve střední Evropě rozsáhlou síť horských středisek, vodních a zábavních parků, golfových resortů a hotelů.
A nás samozřejmě těší, že na všech těchto místech nabízí čepované produkty Kofoly.
Máte hotely na Slovensku, v Polsku i v České republice. Liší se preference zákazníků v jednotlivých zemích, nebo u nich bodují stejné značky a příchutě?
Samozřejmě se trochu liší, přece jen jsme každý vyrůstali někde jinde a vytvořili jsme si vztah k něčemu jinému. Portfolio Kofoly má v tomto ohledu výhodu, že je tak široké, aby si v něm každý našel to svoje.
Co všechno z něj odebíráte?
Začnu „klasikou“, tedy čepovanou Kofolou a Vineou, které jsou u zákazníků nejoblíbenější a v naší nabídce zkrátka nemohou chybět. Kromě této silné dvojky
jsou populární také džusy a ovocné nápoje Bravo, dětské nápoje Jupík, ledové čaje My Tea a Nativa, ovocné sycené slazené nápoje Targa Florio a snídaňové nápoje Rauch. Z kolových nápojů odebíráme Royal Crown Colu. A nemůžu zapomenout ani na kávu, kterou zastupují značky Trepallini nebo Reserva.
„Máme klientelu, která miluje
klasiku, ale na druhé straně
je i dost takových, kteří rádi zkoušejí něco nového.“
Na trhu působíte už přes deset let. Kdy jste začali spolupracovat s Kofolou?
Spolupracujeme prakticky od vzniku naší společnosti, i když začátky byly samozřejmě v podstatně menším rozsahu. Od konce uplynulého roku jsme spolupráci zásadně rozšířili. Dnes odebíráme široký sortiment nealkoholických nápojů, který pokrývá potřeby našich horských středisek, vodních parků a samozřejmě i hotelů.
Jsou vaši hosté spíše konzervativnější, nebo rádi experimentují?
Máme klientelu, která miluje klasiku, ale na druhé straně je i dost takových, kteří rádi zkoušejí něco nového. A to je výzva pro nás i pro Kofolu, abychom jim společně přinesli, po čem touží.
Jak se za dobu existence společnosti Tatra Mountain Resorts proměnil hotelový byznys?
Hotelový byznys nebyl nikdy jednoduchý. Někomu možná stačilo mít jenom otevřeno a obsloužit zákazníky, kteří do podniku přišli. My se ale vždy snažíme dívat dopředu a využívat nejmodernější metody marketingu a synergii z provozování různých resortů. To nám umožňuje nabídnout lidem mnohem víc. I naše aktuální nabídka ubytování se skipasy a vstupy do vodních parků v ceně ukazuje, jak lze dopřát klientovi maximum zážitků za co nejvýhodnější cenu.
Co v tomto ohledu očekáváte v následujících letech?
Budoucnost hotelového byznysu bude zřejmě v první řadě spočívat v komplexnosti nabídky, rozšiřování a individualizaci poskytovaných služeb a v udržení stávajících a hledání nových trhů i příležitostí.
Kdybyste měl z vaší nabídky vybrat místa, kam byste doporučil jet na romantický víkend s přítelkyní nebo na pánskou jízdu s kamarády, která by to byla?
Vezmeme-li to od romantiky, doporučoval bych zažít Noc na Chopku nebo Noc na Lomnickém štítu. Unikátní místa, jedinečné zážitky, romantické východy a západy slunce. Na pánskou jízdu s kamarády byste mohli vyrazit do Jasné – už během lyžování vás u Funibaru rozehřejí DJové na Ratrak Stage a večer můžete zajít na párty do klubu Happy End.
A kam byste vyrazil na dovolenou s dětmi?
Doporučil bych Vodní park Tatralandia nebo Bešeňovou, které nabízejí skvělé koupání a vodní hrátky, animační programy pro děti nebo parádní wellness.
Kde a jak si nejlépe odpočinete vy sám?
Zní to jako fráze, ale moje práce je také můj koníček. Takže jsem často na lyžích, na kterých odpočívám i pracuji zároveň. Dívám se, jak věci fungují, hledám způsoby a inspiraci, jak by se mohly zlepšit. Je to kolotoč, který mě ale strašně baví.